Schade, verlies of ontbrekende inhoud, wat te doen?

 Tekenen voor een zending is tekenen voor goede ontvangst. Als je als ontvanger schade constateert dient er onder voorbehoud voor ontvangst getekend te worden. Hierbij moet duidelijk omschreven worden waarom het voorbehoud wordt gemaakt.

 Bij het indienen van een claim voor een beschadigd pakket heb ik onderstaande documentatie nodig:

Indien je zending langer onderweg is dan gepland, kan het zijn dat je pakket wordt vermist. Toch hoeft het niet altijd foute boel te zijn. De vervoerder zelf dient een zending namelijk eerst als officieel vermist te verklaren. Hiervoor worden vaak 10 wachtdagen gehanteerd.

Indien er artikelen ontbreken bij een onbeschadigde verzendverpakking dient hiervan direct melding gedaan te worden, zie Contact en adresgegevens.

Welke documenten zijn verplicht om een claim in te dienen?

Om een claim in geval van schade of verlies in te dienen, zijn de volgende documenten verplicht:

  • Leverbon / bewijs van leving met beschrijving van de schade, in het geval van beschadiging en / of ontbrekende inhoud. Zorg voor handtekening van levering met voorbehoud van schade op de leveringsbon of PDA (Personal Digital Assistant of handcomputer) van de bezorger.

  • Bij beschadiging, dien je foto's bij te voegen

  • Het noodzakelijk is dat de claim voor schade of verlies binnen 24 uur na ontvangst van de zending wordt ingediend . Anders kan het niet worden in behandeling worden genomen..

Indienen van foto's in geval van schade

Als de goederen zijn beschadigd, zijn er van 3 aspecten foto's, voorzien van datum en tijd, nodig die deze schade laten zien:

1. Foto van beschadigde goederenin zijn geheel: een foto moet de schade in zijn geheel tonen en niet slechts een detail ervan. Als de schade niet zichtbaar is op een totaalfoto, dan is het nodig om nog een afbeelding van het artikel toe te voegen op de plaats waar de schade wel zichtbaar is. Als er meer dan één beschadigd artikel wordt geconstateerd, neem dan een foto van alle artikelen samen.

 2. Foto van de verpakking aan de buitenkant, inclusief het etiket van het transportbedrijf: de foto moet laten zien dat de zending is gedaan door het transportbedrijf en dat de bijbehorende claim gaat over de gecontracteerde zending. Wij verzoeken je de foto op een afstand te nemen waarbij het verzendetiket zichtbaar is.

 3. Foto van de goederen met verpakking aan de binnenkant: de foto moet aantonen dat de gebruikte verpakking de inhoud tijdens het transport heeft beschermd. Wij vragen om een afbeelding van de beschadigde goederen terwijl ze nog in de verpakking zitten, precies zoals de ontvanger ze heeft ontvangen.

De gebruikte verpakking niet scheuren: Bewaar de beschadigde goederen en hun verpakking, de goederen mogen niet worden gerepareerd of behandeld voordat het rapport van de expert is gemaakt.

Alle informatie dient gerelateerd te zijn aan het Ordernummer en de datum waarop het pakket is ontvangen.

Claim indien bij info@canyonzone.com 

FAQ overzicht: Ga terug.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2013 - 2024 CanyonZone | sitemap | rss