Verzenden en afhalen
Je kan de bestelde producten laten verzenden of zelf komen ophalen in onze winkel. Dit kan je aangeven bij je bestelling. De verzendkosten worden automatisch meegerekend in je bestelling.
Geef een afleverpunt op bij jou in de buurt als je niet (altijd) thuis bent. In Nederland is een afleverpunt van PostNL een optie.
Afhalen:
Indien je afhalen hebt gekozen, kun je de bestelling de volgende werkdag ophalen in Zutphen.
CanyonZone
Maria Rutgersstraat 49 / Holtmede 25g
7207GX Zutphen
Afhalen is geheel gratis. Een product dient binnen 8 werkdagen te worden afgehaald.
Verzenden:
We verzenden wereldwijd en maken daarbij gebruik van de meest geschikte vervoerder. Er dient daarbij rekening gehouden te worden met de transittijd in werkdagen. We maken zo veel mogelijk gebruik van Track & Trace. Tegen meerkosten kan er verzonden worden op basis van Express-service (geef dat desgewenst aan in het vak "Opmerkingen".
Omdat er diverse afmetingen zijn, van fluitjes tot neopreenpakken, zijn er een aantal manieren waarop onze pakketten verzonden worden. Onderstaand is geldig bij aantallen tot 10 stuks en tot 30 kg. Indien je grotere aantallen wilt bestellen, kun je contact opnemen met CanyonZone door te bellen op +31 (0)6 2023 7357 of te mailen naar info@canyonzone.com.
Cat 1: Kleding, uitrusting en accessoires:
Deze producten worden, in de Benelux, verzonden via Post NL pakketservice. Als het product onze winkel verlaat, krijg je een melding met een 'track and trace' link, om je pakket te volgen.
Cat 2: Boeken & Topo's
De producten worden, in de Benelux, zo mogelijk als briefpost verzonden.
Sommige producten zijn klein en kunnen met de briefpost verzonden worden. Hier krijg je geen 'track and trace' link voor. Omdat het technisch nog niet mogelijk is om voor briefpost andere verzendkosten te rekenen hebben we het gemiddelde bedrag voor verzendkosten verlaagd. Indien iets als briefpost verzonden kan worden, wordt nagegaan of de verzendkosten aangepast kunnen worden.
Schade, verlies of ontbrekende inhoud, wat te doen?
Tekenen voor een zending is tekenen voor goede ontvangst. Als je als ontvanger schade constateert dient er onder voorbehoud voor ontvangst getekend te worden. Hierbij moet duidelijk omschreven worden waarom het voorbehoud wordt gemaakt.
Indien een internationale zending niet binnen 35 dagen is geleverd dien je, om eventueel aanspraak te maken op een claim / klacht, contact op te nemen met vermelding van het ordernummer.
Bij Europese zendingen dient binnen 20 dagen gereageerd te worden.
NB: Indien je zending langer onderweg is dan gepland, kan het zijn dat je pakket wordt vermist. Toch hoeft het niet altijd foute boel te zijn. De vervoerder zelf dient een zending namelijk eerst als officieel vermist te verklaren. Hiervoor worden vaak 10 wachtdagen gehanteerd.
Indien een pakket niet (tijdig) wordt geleverd wordt er veelal niet eerder dan na 20 / 35 dagen, op mijn verzoek, een onderzoek in gang gezet, en niet eerder, voor pakketten die buiten Europa worden verzonden.
Indien uit het onderzoek van de koeriersdienst(en) blijkt dat het pakket zoek is geraakt, wordt het totale aankoopbedrag van de bestelling gerestitueerd of opnieuw verzonden.
Bij het indienen van een claim voor een beschadigd pakket heb ik onderstaande documentatie nodig:
Indien er artikelen ontbreken bij een onbeschadigde verzendverpakking dient hiervan direct melding gedaan te worden, zie Contact en adresgegevens.
Welke documenten zijn verplicht om een claim in te dienen?
Om een claim in geval van schade of verlies in te dienen, zijn de volgende documenten verplicht:
- Leverbon / bewijs van leving met beschrijving van de schade, in het geval van beschadiging en / of ontbrekende inhoud. Zorg voor handtekening van levering met voorbehoud van schade op de leveringsbon of PDA (Personal Digital Assistant of handcomputer) van de bezorger.
- Bij beschadiging, dien je foto's bij te voegen
- Het noodzakelijk is dat de claim voor schade of verlies binnen 24 uur na ontvangst van de zending wordt ingediend . Anders kan het niet worden in behandeling worden genomen..
Indienen van foto's in geval van schade
Als de goederen zijn beschadigd, zijn er van 3 aspecten foto's, voorzien van datum en tijd, nodig die deze schade laten zien:
1. Foto van beschadigde goederen in zijn geheel: een foto moet de schade in zijn geheel tonen en niet slechts een detail ervan. Als de schade niet zichtbaar is op een totaalfoto, dan is het nodig om nog een afbeelding van het artikel toe te voegen op de plaats waar de schade wel zichtbaar is. Als er meer dan één beschadigd artikel wordt geconstateerd, neem dan een foto van alle artikelen samen.
2. Foto van de verpakking aan de buitenkant, inclusief het etiket van het transportbedrijf: de foto moet laten zien dat de zending is gedaan door het transportbedrijf en dat de bijbehorende claim gaat over de gecontracteerde zending. Wij verzoeken je de foto op een afstand te nemen waarbij het verzendetiket zichtbaar is.
3. Foto van de goederen met verpakking aan de binnenkant: de foto moet aantonen dat de gebruikte verpakking de inhoud tijdens het transport heeft beschermd. Wij vragen om een afbeelding van de beschadigde goederen terwijl ze nog in de verpakking zitten, precies zoals de ontvanger ze heeft ontvangen.
De gebruikte verpakking niet scheuren: Bewaar de beschadigde goederen en hun verpakking, de goederen mogen niet worden gerepareerd of behandeld voordat het rapport van de expert is gemaakt.
Alle informatie dient gerelateerd te zijn aan het Ordernummer en de datum waarop het pakket is ontvangen.
Claim indien bij info@canyonzone.com
Verzendkosten:
Voor zendingen van meer dan 20 kg en niet opgenomen landen dienen de kosten afgestemd te worden. Verzoek hiervoor contact op te nemen met 0031 (0)6 2023 7357 of info@canyonzone.com
Onderstaand een schema met indicatie van de verzendkosten van pakketten tot 30 kg:
(Landen deeluitmakend van de Europese Unie (EU) zijn Geel aangegeven)
Geen standaard verzendkosten boven: | ||
België | €9,25 | > € 500,- en kg < 20 |
Bulgarije | €25,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Denemarken | €14,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Duitsland | €9,25 | > € 500,- en kg < 20 |
Engeland | > ....... en kg < 20 (en < 20 kg .....) | |
Estland | €25,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Finland | €36,50 | > € 500,- en kg < 20 (en < 20 kg 19,50) |
Frankrijk | €14,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Griekenland | €23,75 | > € 600,- en kg < 20 |
Hongarije | €19,25 | > € 500,- en kg < 20 |
Ierland | €21,00 | > € 500,- en kg < 20 (en < 20 kg 15,50) |
Italië | €17,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Letland | €24,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Litouwen | €24,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Luxemburg | €11,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Monaco | €14,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Nederland | €5,00 | > € 200,- en kg < 20 |
Oostenrijk | €11,00 | > € 500,- en kg < 20 |
Polen | €19,75 | > € 500,- en kg < 20 |
Portugal | €18,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Roemenië | €22,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Slovenië | €19,99 | > € 500,- en kg < 20 |
Slowakije | €16,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Spanje m.u.v. de Canarische Eilanden | €18,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Tsjechië | €15,95 | > € 500,- en kg < 20 |
Zweden | €19,50 | > € 500,- en kg < 20 |
Pakketten tot 20kg, basistarief + een kilotoeslag ** | ||
** Onderstaand een indicatie van de kosten. | ||
Andorra | €20,95 + | |
Zuid Cyprus | €21,50 + | |
Kroatië | €21,50 + | |
Malta | €21,50 + | |
Noorwegen | €18,85 + | |
Zwitserland | €18,85 + | |
Overige landen Europa | €21,50 + |
Engeland: per 1 jan 2021 geen lidstaat van de EU meer, zie "Overige landen Europa"
Overige landen: Na afstemmen vast te stellen
Verzendkosten vast te stellen afhankelijk van gewicht, pakvolume en transsittijd (in werkdagen)
Indicatie van de transsittijd easy (transittime 16-21 days) - classic (transit time 8-15 days) of met express ( 7 days) of zeevervoer
Verzendkosten Indicatie is op basis van gewicht, pakvolume en verzendsnelheid.
NB: Buiten EU wordt geen BTW in rekening gebracht
Is een online bestelling zonder btw niet mogelijk?
Wat je kunt doen is:
- de bestelling maken en de totale betaling doen en CanyonZone zal de betaalde btw minus de verzendkosten aan je terugbetalen nadat de bestelling is ontvangen. Dit is de gemakkelijkste manier voor CanyonZone,
of
-je kan CanyonZone het materiaal dat je wilt bestellen mailen en CanyonZone maakt hier een factuur zonder de btw en inclusief de verzendkosten voor op en je kan betalen via een bankoverschrijving, creditcard of PayPal.
Geen standaard verzendkosten boven: | |
Australië | > €2000 en kg < 20 |
Canada | > €2000 en kg < 20 |
Indonesie / Singapore / Maleisië | > €2500 en kg < 20 |
Hongkong | > €2000 en kg < 20 |
Japan | > €2000 en kg < 20 |
Nieuw-Zeeland | > €2000 en kg < 20 |
Noord-, Midden- en Zuid-Amerika (Vereenigde Staten) | > €2000 en kg < 20 |
Taiwan | > €2000 en kg < 20 |
Zuid-Afrika | > €2000 en kg < 20 |
Zeevervoer kan zeker bij grotere bestellingen, die tijdig worden gedaan, een behoorlijke kostenbesparing opleveren.
Als het gewicht meer als 30 kg bedraagt of het volume groot is kan zeevervoer een behoorlijke kostenbesparing geven.
In de tabel is een indicatie gegeven van de verzendtijd naar de buitenlandse havens in aantal kalenderdagen. De vertrektijden uit Nederland zijn wekelijks. NB: Transport naar de plaats van bestemming komt daar nog wel bij.
Andere landen en bestemmingen in de landen zijn per bestelling (indicatief) af te stemmen.
Land dagen
Australië 40 – 49
Nieuw-Zeeland 38 – 48
Indonesië 31
Japan 37 – 47
Taiwan 23 – 29
Jordanië 27 – 39
Qatar 23 – 25
Griekenland 9 – 16
Portugal (eilanden) 20 – 24
Israël 12 – 15
Cyprus 10
USA 12 – 32
Brazilië 16 – 30
Costa Rica 20 – 17
Mexico 19 – 25
Puerto Rico 30 – 37
Voor verdere informatie over leveringen zie:
- Klantenservice / Bestellen en levering
- Buiten de EU zie: Klantenservice / Bestellen en levering / BTW en invoerrechten