Retourneren en ruilen

 Wanneer een product niet goed is, verkeerd geleverd of je bent niet tevreden over het product en/of de levering, dan kun je deze retourneren of ruilen. 

Je ontvangt een nieuw product, je geld terug of een tegoedbon met dezelfde waarde als de aankoop die je hebt gedaan.

Retour of ruilen van buiten de Europese Unie (EU) is alleen mogelijk na overleg. Dit vanwege import duties, BTW en inklaringskosten (accijns en overige kosten).

Retouraanvraag aanvragen 
Voor je een product retour stuurt, dien je eerst een retouraanvraag te doen. Dit kan snel en eenvoudig via deze link (retouraanvraag). Vertuur de ingevulde mail naar info@canyonzone.com. Je ontvangt via de e-mail een reactie / een kopie van de aanvraag, deze dien je samen met de aankoopfactuur (of kopie) bij het retourproduct toe te voegen. Indien je het product retour stuurt zonder retouraanvraag, zal de afhandeling langzamer verlopen. 

Hoe kan ik retourneren/ruilen
Het kan altijd voorkomen dat een artikel/levering niet naar wens is. Geen probleem, je kan het product retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Volg de onderstaande stappen. 

Stap 1 vraag een retouraanvraag aan 
- Vul de ‘retouraanvraag’ in (zie stap2 en 3), verzend de mail.  

Stap 2 invullen gegevens en informatie 
- Vul je contactgegevens in 
- Vul de productgegevens in 
- Geef aan om welke reden je het product wilt retourneren/ruilen. Indien je een product wilt ruilen, geef hier dan ook aan tegen welk product. 

Stap 3 controleer de aanvraag 
- Controleer of de aanvraag geheel en correct is ingevuld 

Stap 4 retour ontvangen / reactie op de aanvraag 
- Stuur deze mee met het product. 

Stap 5 Retourverzending product 
- Verpak het artikel , samen met de aankoopfactuur (of kopie) en de reactie op je aanvraag, in een degelijke verpakking naar;
CanyonZone - t.a.v. retourproduct
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen
Nederland

De kosten voor retourzenden zijn voor de koper.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat CanyonZone niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed. 

Wanneer mag ik retourneren/ruilen 
Om een product te retourneren/ruilen dient het product aan de volgende voorwaarden te voldoen. 
- Het artikel dient binnen 14 dagen te worden geretourneerd. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling 
- Het artikel is in de originele staat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking
- Het product is niet gebruikt of vertoont gebruiksschade
- De factuur/kassabon (of een kopie van die factuur) nog aanwezig is.

Artikelen die je niet kan retourneren/ruilen:
- Producten die op verzoek van de klant zijn gemaakt/geprepareerd
- Producten die op verzoek van de klant zijn besteld bij de leverancier en niet in ons standaard assortiment voorkomen (online staan)
- Producten die beschadigd zijn of gebruiksschade vertonen 
- Er door derden aspecten aan het product veranderd zijn
- Producten als "sale / uitverkoop" gekocht.

Retour adres 
Je kan de product(en) retour sturen naar het volgende adres; 
CanyonZone t.a.v. retourproduct 
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen

Zodra wij het product retour hebben ontvangen, krijg je hiervan een melding per email. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat CanyonZone niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed. 

Retour/ruil kosten 
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij: 
- Het product direct na aankoop niet de standaard kwaliteit heeft die u verwacht 
- Het een door ons verkeerd geleverd product is 

Alle retourzendingen dienen gefrankeerd te worden verzonden. In bovenstaande gevallen stort CanyonZone de verzendkosten naar je terug. Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel je bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden kunnen terugstorten. 

Drie opties bij het afhandelen van de retour
Zodra wij jouw retouraanvraag hebben beoordeeld en verwerkt, zijn drie opties om de retour te laten verlopen:
- Je krijgt je geld terug teruggestort, dit zal na afhandeling van de retour binnen 30 werkdagen gebeuren. 
- Je ontvangt een tegoedbon met dezelfde waarde als het aankoopbedrag (te besteden bij CanyonZone). 
- Je ruilt het product. Ook dan zijn er weer drie opties, zie onderstaand. 
Uit deze opties kun je kiezen door op 'de retouraanvraag' de gewenste keuze te maken. 

Extra infomatie: 
Geld terug bij retourneren: indien je jouw geld teruggestort wilt, dien je dit aan te geven op de 'retouraanvraag'. Vergeet niet je bankgegevens te noteren.
Bij terugbetalen vermelden:
- je rekeningnummer
- het BIC (​Business Identifier Code), ook wel het SWIFT-adres.
- te naam stelling rekeningummer 
Tegoedbon bij retourneren; je kan kiezen voor een tegoedbon van CanyonZone. Dit dient aangegeven te worden op de 'retouraanvraag'. De tegoedbon is online te besteden of in de winkel in Zutphen en is onbeperkt geldig.
Ruilen van producten: indien je wilt ruilen, zijn er drie opties:
- Het nieuwe product heeft dezelfde waarde: er vindt geen verrekening plaats
- Het nieuwe product is goedkoper, het verschil wordt als tegoedbon meegezonden of overgemaakt naar je rekening 
- Het nieuwe product is duurder, het verschil zal in rekening worden gebracht bij de klant. Deze dient eerst betaald te worden, voordat het nieuwe product toegezonden kan worden. Verder gelden voor ruilen dezelfde voorwaarden als voor het retourneren.  

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2013 - 2024 CanyonZone | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel