Garantie en reparatie

Wanneer recht op garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie/labels van het product. 

Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, zoals bijvoorbeeld bij val-, stoot of beknellingschade, of bij verkeerd gebruik, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Ook als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, bijvoorbeeld bij slijtage, kan je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Je kan je artikel uiteraard opsturen om het tegen betaling van een vergoeding te laten repareren als dit mogelijk is. Neem hierover contact op met een van onze medewerkers via 0031 (0)6 2023 7357. Reparatie of vervanging brengt geen vernieuwing en/of verlenging van de garantietermijn met zich mee, tenzij duidelijk anders vermeld. 

Garantie of reparatie aanvragen 
Indien je recht hebt op garantie, dien je eerst een ‘retouraanvraag’ aan te vragen voordat je het product naar ons verstuurd. Dit kan eenvoudig via de volgende stappen; 

Stap 1 vraag een retouraanvraag aanvragen 
- Download de retouraanvraag, print deze uit en vul in. 

Stap 2 invullen gegevens en informatie 
- Vul uw contactgegevens in 
- Vul de product gegevens in en vermeld indien van toepassing ook de maat en kleur 
- Omschrijf de schade/defect en eventueel hoe de schade/defect is ontstaan 
- Voeg 1 of meerder foto’s toe om je omschrijving te verduidelijken (dus niet het product, dat is stap 6!). 

Stap 3 controleer de aanvraag 
- Controleer of de aanvraag geheel en correct is ingevuld 

Stap 4 verzenden van aanvraag 
- Stuur de aanvraag per post of per mail naar: 
CanyonZone tav retourproduct garantie
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen
Of per mail naar: info@canyonzone.com o.v.v. garantie. 

Stap 5 behandeling van de aanvraag 
- Zodra de aanvraag is ingediend zullen wij deze aanvraag beoordelen of je recht hebt op garantie. Dit kan enkele dagen duren omdat vaak contact met de leverancier noodzakelijk is. 
- Nadat jouw aanvraag is beoordeeld zullen wij contact met je opnemen betreft de afhandeling van de aanvraag. 
- Indien je recht heeft op garantie of op reparatie, dan kunt je verder met stap 6 

Stap 6 Retourverzending product 
- Verpak het artikel , samen met de verkoopfactuur (of kopie) en een kopie van de aanvraag, in een degelijke verpakking naar; 
CanyonZone t.a.v. retourproduct garantie 
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen

Stap 7 garantie vergoeding 
- Zodra het product bij ons arriveert, ontvang je een bevestiging per mail. 
- Tevens laten wij weten per welke periode je de garantievergoeding kan verwachten. 

Het garantie product niet meer leverbaar 
Indien het product, waarop de garantie valt, niet meer leverbaar is, zullen wij samen met jou een passende oplossing zoeken. Dit kan zijn terugbetaling van het aankoopbedrag of het product vervangen door een vergelijkbaar product. Indien het product wordt vervangen door een product met een lagere verkoopprijs dan het oorspronkelijk product, wordt het verschil teruggestort naar je rekening. Indien het product duurder is, wordt het resterende bedrag in rekening gebracht. 

Product retourneren voor garantie 
Indien je recht hebt op garantie, dien je eerst een ‘retouraanvraag’ aan te vragen voordat het product naar ons verstuurd. Dit kan eenvoudig via ‘retouraanvraag’. Indien de aanvraag nog onder de garantie valt, kan het product in een degelijke verpakking samen met de oorspronkelijk verkoopfactuur en de retouraanvraag verstuurt worden naar; 
CanyonZone t.a.v. retourproduct garantie 
Maria Rutgersstraat 49
7207 GX Zutphen
Of per mail naar: info@canyonzone.com

Reparatie kosten 
Als wij constateren dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd. Valt het defect buiten de garantievoorwaarden en garantietermijn, dan kunnen wij kijken of het product gerepareerd kan worden. Kosten voor een eventuele reparatie zijn voor rekening van de klant. Zodra wij de aanvraag hebben beoordeeld, kunnen wij een schatting maken van de verwachte reparatiekosten. Deze kosten worden naar je gecommuniceerd en indien je akkoord gaat met de kosten, zullen wij het product repareren. Na betaling van de reparatiekosten zullen wij het product retourneren. Indien op verzoek een product ter beoordeling van garantie opsturen naar een fabrikant en er blijkt geen garantie toekenning, dan zijn de verzend- en beoordelingskosten voor rekening van de klant. 

Tijdsduur afhandeling reparatie en garantie
Het is afhankelijk per product en per leverancier hoelang de afhandeling duurt. Wij proberen altijd een zo goed mogelijke schatting te geven over de te verwachte tijdsduur en zullen je op de hoogte houden van ontwikkelingen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2013 - 2024 CanyonZone | sitemap | rss