Nieuw 2024
CTRA BAT Extreme Descender
Artikelnummer: CTRABATEXTREMCTRA BAT Extreme Descender
BAT Extreme descender, het licht van Taiwan, wie zei dat de descenders die in Taiwan worden geproduceerd alleen buitenlandse landen kunnen imiteren?
Ik ben erg blij om te zien dat iemand in Taiwan zijn eigen descender kan ontwerpen. Ze zijn getalenteerd! Het is ook goed ontworpen en kan links en rechts worden gebruikt, en kan links en rechts worden verwisseld om de levensduur te verlengen. De wrijving kan snel worden aangepast en snel worden vergrendeld. Het kan ook gemakkelijk worden vergrendeld bij gebruik van dubbele touwen.
BAT Extreme, zoals Bat descender maar dan nog soepeler! In de gewone sportmodus en zonder andere wrijvingsinstellingen, heeft het de wrijving van een gewone 8 descender en kan het knopen zoals EDK of alpine butterfly direct doorgeven, op touwen onder de 9 mm (kan wat moeite kosten). De bat descender heeft verschillende manieren om de wrijving aan te passen en maakt een geleidelijke toename van de wrijving mogelijk, waardoor er meer controle is over de descender en de abseilervaring nog aangenamer wordt. De meeste canyon-afdalers gebruiken een scherpere rand om genoeg wrijving te krijgen, wat resulteert in de noodzaak om touw aan de afdaler te geven (te veel wrijving), of het touw op een bepaald moment in een bepaalde hoek te plaatsen om de juiste wrijving te behouden (te veel wrijving), of gewoon strakker vast te pakken (te weinig wrijving), of het touw over het middel te laten wrijven voor meer wrijving (te weinig wrijving). De beste wrijving voor abseilen is wanneer het touw de juiste wrijving krijgt door alleen door de afdaler te lopen, en alleen losjes vast hoeft te grijpen aan het controle-uiteinde van het touw. Omdat het niet nodig is om touw aan de afdaler te geven en niet hard aan het touw vast te pakken, wordt de controlehand gespaard van vermoeidheid die vaak wordt gezien bij lange abseilen.
De BAT-afdaler heeft verschillende manieren om de wrijving aan te passen en maakt een geleidelijke toename van de wrijving mogelijk, wat meer controle over de afdaler geeft en de abseilervaring nog aangenamer maakt. De meeste canyon-afdalers gebruiken een scherpere rand om voldoende wrijving te krijgen, wat resulteert in de noodzaak om touw aan de afdaler te geven (te veel wrijving), of het touw op een bepaald moment in een bepaalde hoek te plaatsen om de juiste wrijving te behouden (te veel wrijving), of gewoon strakker vast te pakken (te weinig wrijving), of het touw over het taillegebied te laten wrijven voor meer wrijving (te weinig wrijving). De beste wrijving voor abseilen is wanneer het touw de juiste wrijving krijgt door alleen door de afdaler te lopen, en alleen losjes vast hoeft te grijpen aan het controle-uiteinde van het touw. Omdat het niet nodig is om touw aan de afdaler te geven en niet hard aan het touw vast te pakken, wordt de controlehand gespaard van vermoeidheid die vaak wordt gezien bij lange abseilen.
Het materiaal is 7075 aluminiumlegering, CNC-gesneden en niet gegoten, wat slijtvaster en duurzamer is.
Het gewicht is ongeveer 121 gram